dinsdag 15 juni 2010

Een naald en draad dagje

Na een hele zaterdag wassen en strijken ( tja, overuren doen + toch willen knutselen = een verwaarloosd huishouden) heb ik mezelf beloond met een naald en draad zondagje.
Eindelijk had ik de tijd, en moed, om mijn nieuwe naaimachine eens uit te testen. Amai, wat een verschil met het %@#&** uit de Aldi. Er staan niet alleen nog veel meer leuke steken op, die je met knopjes en lampjes kan kiezen :) Hij loopt enorm zacht (man en kids hebben zelfs niet geklaagd over lawaai), en heeft allerlei toffe snufjes.
Maar natuurlijk willen jullie zien wat ik dan al gemaakt heb hé.
Voilà, eerste project: een nieuwe zak voor het badspeelgoed! Hiermee heb ik ineens de automatische knoopsgatfunctie kunnen testen. En ik kan je vertellen, knoopsgaten maken is echt een makkie met deze machine.
En vervolgens 2 rokjes voor dochterlief. Nog niks speciaals (mijn naailessen starten pas in september), gewoon vanboven tunneltje met elastiekje in. Maar dochterlief is er superblij mee dus...


Dit rokje maak je trouwens in een half uurtje. Dus je kan rapper een nieuw rokje maken dan een vuil rokje wassen hihi.
Bedenk me nu dat ik ook nog een tas had afgewerkt, maar ben vergeten om foto's te maken. Die zijn dus voor de volgende keer.
Oh ja, deze machine lust (in tegenstelling tot die andere) ook jeans. Dus meteen maar enkele versleten broekjes van Thijs omgetoverd tot superstoere ravotbroekjes.


3 opmerkingen:

Chantal van de Kant zei

ja dat verwaarloosde huishouden herken ik. Tis hier precies hetzelfde, er komt geen eind aan wassen en strijken. en als je denkt dat je erdoor bent, kan je weer opnieuw beginnen. HEt is ondergewaardeerd werk. We zouden er betaald voor moeten worden door de regering vind ik. Op die partij ga ik stemmen!!

patricia zei

hoi martine
hoop dat je naailessen ook meevallen voor jou
maar je ziet alles wat je doet lukt je toch
patricia

Gwen zei

binnenkort een naaiclubje oprichten?