donderdag 3 januari 2008

Even een album gemaakt

Vanavond heb ik even een album gemaakt. Waar moet ik anders die 100 layouts van de challenge laten? Het is echt heel makkelijk en snel klaar. Dus voor wie het ook wil proberen, hier even de werkbeschrijving.


Materiaal
  • stevig karton

  • page protectors (ik gebruikte de goedkope uit het Kruidvat)

  • papier voor de bekleding (ik gebruikte scrappapier, maar decoupagepapier, inpakpapier of kaftpapier kan bijvoorbeeld ook)

  • decoupagelijm

  • crop-a-dile

  • boekringen

  • acrylverf

Werkwijze

  • Snij het karton op maat (bij mij was het 31 cm x 34 cm). Een stuk voor de voorkant en een voor de achterkant.

  • Verf de randen van het karton met acrylverf

  • Plak het papier met decoupagelijm op het karton.

  • Teken de gaatjes (ik heb er 5 gebruikt) van de pageprotectors af op het karton.

  • Maak de gaatjes met de crop-a-dile.

  • Bevestig de boekringen in het karton en steek de pageprotectors er door.

  • Klik de ringen vast. Eventueel kan je de ringen nog versieren met lintjes.

  • Klaar!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor de beschrijving, dat wil ik ook wel eens maken. Voor de gaatjes kom ik dan wel even bij je langs.
De papierkeuze van je album is ook heel mooi.
Je hebt zeker een hoop energie als kerstkado gekregen (hi,hi).

Caroline van Scrap2be zei

Dat heb je mooi gedaan, Martine!

pruts zei

wat mooi !!!!
en het ziet er niet moeilijk uit. :-)
maar ..... de tijd he

Creanijn zei

Lekker simpel, maar wel ontzettend mooi hoor!
Hihi, je zal snel een nieuw album nodig hebben als je aan dit tempo verder scrapt!
Groetjes,
vicky

Tania zei

Waaaw Martine, wat een prachtig boek! Geweldig idee, bedankt voor de beschrijving.